Misforståelsen rundt telefonselgere

Misforståelsen rundt telefonselgere

Du kjenner til situasjonen; Det ringer fra et ukjent nummer, og du svarer i tilfelle det gjelder noe viktig. «Hei dette er *navn* fra *selskap*, og jeg lurte på hvilket mobilabonnement du har i dag?» Er det mulig.😒Du begynner å lete etter et passende avslag som selgeren ikke kan diskutere seg fra.

Ståle Linblad delte noen interessante tanker om dette for Salg24 i 2021, noe jeg vil ta opp her og. Hvorfor lar vi oss egentlig provosere av telefonselgere?🤔Jo, det er ikke å legge skjul på at det finnes et par offensive pirater der ute.
Typ. De som ikke lar deg fullføre en setning før de mater på med tilbud.😬
Jeg vet ikke med dere, men jeg får lyst til å kaste telefonen ut av vinduet.

Telefonsalg er blant de hardeste salgsjobbene en kan ha. Og vi har opparbeidet en generaliserende holdning om at enhver samtale vil være lik. Problemet med dette er at vi da også feier vekk de yrkesstolte selgerne!💼 Altså de som forstår og lytter til din nåværende situasjon, for så å skreddersy tilbudet til din fordel. De genuine.🙏

For at disse selgerne skal komme til, er det opp til oss som bedrift å ha kontroll over systemene våre. Og med system, snakker jeg om hvem vi ringer og hvor ofte.☎️ Det hjelper ikke hvor flink selger du er når kunden har blitt ringt opp salgsfirmaet ditt fire ganger før uka er over! Jeg snakker også om opplæringssystemer.📚 Ved å forbedre kvaliteten på oppfølging av ansatte, vil dette potensielt forbedre salgskvaliteten.👌

Så la oss som arbeidsgivere, ha disse tiltakene i bakhodet.🙌 Så rekker folk å legge ned telefonen før de blir oppringt igjen av enda en innpåsliten selger..

Skrevet av: Nora Tunsli

Publisert: 30.03.2023